Hoşgeldiniz: OyunYapimi.org
 
Ara
Konular
  Üye Olun!    
Ana Menü
 Ana Sayfa
 Anketler
 Dosyalar
 Dökümanlar
 Forum
 Haber Arşivi
 WWW Linkleri
 Üye Listesi

Forumlar
Forumlarda Arama
 
[ Ara ]
Son yazilanlar

free ebooks - 2004-05-16 14:47 free ebooks...
oyun yazmak için - 2004-05-15 11:13 oyun yazmak için...
Sinus dalgası - 2004-05-14 19:21 Sinus dalgası...
Demosu yakında... - 2004-05-06 15:11 Demosu yakında......
Depth Test - 2004-05-03 20:55 Depth Test...
forum mesajlarini duzenlemek - 2004-05-03 19:34 forum mesajlarini ...
Başka Programlara Erişmek - 2004-05-03 17:44 Başka Programlara ...
Güzel bir e-book bağlantısı.. - 2004-05-03 16:06 Güzel bir e-book b...
Okyanus Dalgasi - 2004-05-03 16:00 Okyanus Dalgasi...
3d Shoot em up - 2004-05-03 15:57 3d Shoot em up...
Esnek Güç - 2004-05-03 13:32 Esnek Güç...
UltimateGameProgramming.com - 2004-05-03 12:29 UltimateGameProgra...
Function Pointer Nedir ne ise yarar - 2004-05-03 01:35 Function Pointer N...


Konu Disi


LAMER - 2004-05-10 01:58 LAMER...
anasafa yok forum var - 2004-05-08 16:01 anasafa yok forum ...
Anasayfa Kapali  Fakat.. - 2004-05-06 15:05 Anasayfa Kapali F...
Texture Arşivi - 2004-05-03 01:39 Texture Arşivi...
Yeni Kitap: Elektronik Hobi - 2004-05-03 00:29 Yeni Kitap: Elektr...
3DTURK - 2004-05-02 23:27 3DTURK...
Online Oyun - 2004-05-02 19:27 Online Oyun...


Splatt Forum


Konuyu açan kişi: deniz

OyunYapimi.org : Index » » Tank Savaşları » » Mekan, Abians, Gerçeklik
  
4 sayfalar ( 1 | 2 | 3 | 4 )
Yazar Mekan, Abians, Gerçeklik
QuaDRo



Üyelik tarihi
10-12-2002

Mesajlar : 60

OFF-Line

 Yollanan 16-12-2002 at 20:18   
Oyun güzele benziyor, yanlız ekran görüntülerinden gördüğüm kadarıyla pek mekan pek iyi durmuyor boş bir otluk gibi neyse... oyunu indiremedim çünkü Okul için Şu an kendi il sınırlarımda olduğum için cafeye indirip test etmeyi düşünmedim. Eğer oyundaki mekan tasarımı için *.bsp felan kullanılıyorsa sizin için Sömestır tatilinde mekan çizebilirim (elimde bir sürü Doku var, cpunter-strike harita tasarımından biliyorum) ve bir sitede bulduğum bir uygulama var işine/işinize yararmı bilmem: Quake3 *.bsp dosyalarını çalıştıran ve ışık gölge visibilty(Görme uzaklığı) gibi işlemleri yapan bir C++ kaynak kodu var... kullanabilir FirstPerson kamaraya sahip

 Profil  E-posta  www   Yolla   Düzenle  Gönder
deniz





Üyelik tarihi
14-09-2002

Mesajlar : 409

OFF-Line

 Yollanan 17-12-2002 at 09:36   
Oyunun açık alanlarda geçmesini istiyorum aslında.. BSP tekniği kapalı alanlar için faydalı olmakla beraber açık alanlarda etkili değil, bu yüzden kullanmayı düşünmüyorum.. BSP yerine octree tarzı bişi kullanıyorum şimdilik, bu algoritmada görüntülenecek alanların belirlenmesinde kullanılan bir başka yöntem..

Şu anda yeryüzü için kullandığım doku geçici, ilk demo sürümünde bu dokuyu değiştiricem, veya yanına ek dokular yerleştiricem. Karakter modeli zaten bir q2 modeli, ilk demo sürümünde ya bunu değiştiricem, ya da sahibinden izin alarak kullanmaya devam edicem.. Bir de en önemlisi: oyunun isminde değişikliğe gidilmesi şart

Kısa zamanda ilk demo sürümünü çıkartacağım.. Bu sürüm çıktığı zaman haberler bölümündende öğrenebilirsiniz zaten.. Ayrıca Projeler altında bulunan tanıtım sayfasına da yeni ekran görüntüleri eklemeyi düşünüyorum.. Şu anda oyun birçok ek özellik içeriyor..

Geribildirimin için çok teşekkür ederim

/* deniz */

 Profil  E-posta  www    Düzenle  Gönder
Ziyaretçi


Kullanıcı kayıtlı değil
 Yollanan 17-12-2002 at 12:46   
Oyun gerçekten güzel olmuş. Geliştirince daha güzelleşeceğine eminim. Bu model- model, model - arazi çarpışmaları ile ilgili kaynak kod bulmam gerekiyor. Bunu nerden temin edebilirim.


   Düzenle  Gönder
deniz





Üyelik tarihi
14-09-2002

Mesajlar : 409

OFF-Line

 Yollanan 17-12-2002 at 14:18   
Ben oyunda modeller ile arazi arasında çarpışma kontrolü yapmıyorum .. Sonuç olarak her koşulda modeller arazi üzerinde gittiğinden çarpışma durumu olmuyor.. Modeli arazi üzerinde hareket ettirmek için altında bulunan poligonun interpole edilmiş yükseklik bilgisinden yararlanıyorum.. model - model çarpışma kontrollerini yapmak için şimdilik basit küre bounding box yöntemi işimi görüyor... Aradığın başlı başına teori ve kod ise aşağıdaki kaynağı şiddetle öneririm:

http://www.peroxide.dk/download/tutorials/tut10/pxdtut10.html

/* deniz */

 Profil  E-posta  www    Düzenle  Gönder
QuaDRo



Üyelik tarihi
10-12-2002

Mesajlar : 60

OFF-Line

 Yollanan 17-12-2002 at 16:22   
Himm merak ettiğim nokta şu *.Bsp dosyası içinde hareket eden bir modelde dünya fiziğini uygulamak için nasıl bu bilgiler *.Bsp'den veya *.Mdl'den alınıyor bunu openGL mi yapıyor yoksa if else kullanılarak C++ nesne kullanımı ile mi? Mesela Havada duran bir modelin *.Bsp'deki en yakın taban poligonunna değene kadar Modelin Y değeri indiriliyor olmalı... Peki bir duvar önüne gelindiğinde artık Kameranın ilerlenmesi nasıl engellenecek? (FirstPerson) eğer IF ELSE ile yapılıyorsa bu iş can sıkıcı olabilir. bir Modelin en alt Bursh(Poligon-Çizgisi) ve En üst Brush değerlerini nasıl alıyoruz ? ve mesela bir Aksiyon oyununda vücud modele saplanan bir mermini kordinatlarını alıp Modele temas ettiği noktada Sprite(Bitmap) oynatarak kan gibi bir uygulama yapılabilir Ama nasıl? neyse bu işler uzun devam edersek... karışacak ozaman asıl kan çıkacak

 Profil  E-posta  www   Yolla   Düzenle  Gönder
deniz





Üyelik tarihi
14-09-2002

Mesajlar : 409

OFF-Line

 Yollanan 17-12-2002 at 23:15   
basit ve kaba olarak:

MD2, MDL gibi model formatlı kütükler içerisinde basit olarak ilgili modelin poligon verileri, texture koordinat değerleri, ve animasyonda kullanılan bazı matrisler gibi veriler bulunur. BSP ise bir poligonal alanı 'düzgün' parçalara ayırmak için kullanılan bir veri yapısından başka birşey değildir. Buradaki düzgün lafında kastım: bsp ile parçalanan bir poligonal cisimde (örneğin bir quake level ı..) kameranın konumuna göre hangi poligonların görünürde olduğu bilgisi kısa bir sürede hesaplanabilir, bu da grafik motoruna hız sağlar, aynı şekilde çarpışma kontrolleri yapılacağı zaman bu durum yine hız kazancı getirir.

Neredeyse _herşeyin_ KOD ile yapıldığı unutmamak lazım.. yani if then else.. felan filan ... grafikerler ve müzisyenler statik atmosfer yaratırlar.. KOd ile bunlardan bir oyun yapılır..

/* deniz */

 Profil  E-posta  www    Düzenle  Gönder
QuaDRo



Üyelik tarihi
10-12-2002

Mesajlar : 60

OFF-Line

 Yollanan 18-12-2002 at 16:26   
Ekran görüntülerine göre... Robot o zeminde sırıtıyor; Robot gölgede duruyor ama gölgeden etkilenmiyor ve robotun gölgesi bulunmuyor bude robotun sanki oraya sonra bir resim editörü ile konmuş gibi bir izlenim veriyor ve bir kopukluk meydana geliyor...

 Profil  E-posta  www   Yolla   Düzenle  Gönder
deniz





Üyelik tarihi
14-09-2002

Mesajlar : 409

OFF-Line

 Yollanan 19-12-2002 at 00:06   
haklısın, robotun arazi üzerinde gölgesi bulunmaması derinlik algısını sekteye uğratıyor ve bu da rahatsız ediyor, özellikle ekran görüntülerindeki bakış açıları ile.. Şu anda daha yukarıdan ve geriden takip eden bir kamera açısı kullanıyorum.. bu yeni açıda göz daha rahat ediyor.. yeni hedefim ise modele gölge vermek.. bu iş için planar shadow mapping denilen yöntem kolay ve ucuz görünüyor.. bakalım..

Elimdeki en yeni versiyonda bulunan bazı özellikler:
* bounce pad ler (quake3 dekiler gibi..)
* 3 silah seçeneği
* script engine (level engine)
* konsol

en kısa zamanda ekran görüntülerini yenilemem lazım.. yani kafadan atıyor gibi olmıyim

görüşmek üzere..

/* deniz */

 Profil  E-posta  www    Düzenle  Gönder
scg



Üyelik tarihi
30-10-2002

Mesajlar : 11

OFF-Line

 Yollanan 19-12-2002 at 00:24   
Selam deniz.Oyunun bende bir versiyonu var.İmleç terrrain üzerinde dolanırken ,mesela bir yükseltiye denk geldiğinde içeri gömülüyor,bi de programdan alt+ctrl+del yapmadan çıkamıyorum.Belki bunları halletmişsindir.Asıl merak ettiğim scripting işini nasıl halledeceksin? Yada seninki gibi bir oyunda gerekli mi.Bu aralar lua ilgimi çekti.Sen ne kullanıyorsun?

 Profil  www    Düzenle  Gönder
deniz





Üyelik tarihi
14-09-2002

Mesajlar : 409

OFF-Line

 Yollanan 19-12-2002 at 09:39   
mrb, oyunun ilk versiyonlarından birini bikaç kişiye yollamıştım (aslında bir..) sanırım sana da ondan ulaştı.. bunu unutmuşum çok şaşirdim, nasi yaa felan dedim ama şimdi hatirladim olaylari

O ilk sürüm çok basit bir şeydi, şimdi oyun hem farklı gözüküyor, hemde yetenekleri çok daha gelişmiş durumda.. senin söylediğin sorun büyük ölçüde halledildi..

Script olayini çözdüm.. LUA kullaniyorum.. gayet de hoşuma gidiyor açikçasi.. Oyunu başindan beri gelişmeye açik kodluyorum.. yazdiğim kod şekli quake2 tarzina benziyor.. yani ana program kodu bir yanda dururken birde oyun kodu var.. örneğin: GameManager nesnesi ana program kodunun bir elemani iken daha sonradan DMGame (death match..) nesnesi bundan türüyor.. her oyun modu türetilebiliyor ve oyunun API sini kullanarak oyuna erişebilip programlayabiliyor.. bu sayede daha sonradan oyunun bir kisim koduna sahip olanlar dll ler yardimi ile kendi modlarini yapabilecekler (yada en azindan ben kolaylikla ek modlar yapabileceğim )..

Şu anda çeşitli oyun içi nesnelerim var: Bonus, Mine, BouncePad vb.. bunlarin düzenlenmesi ile ilgili kod kisimlarini LUA 'ya tanittim.. Bu sayede dişarıdan bir script araciliği ile level imi yaratabiliyorum.. (şuraya mine koyi bouncepad şurada şu kadar olsun vb komutlarla..)..

Böyle bir oyunda script dili kullanmanin yararlari tartişilabilir tabii ama birde olayin deneysel boyutu var, sonuç olarak LUA ile bir deneme yapiyorum ve şimdiye kadar zararindan çok yararini gördüğümü söyleyeyim

ilk demo sürümünde görüşürüz..

/* deniz */

 Profil  E-posta  www    Düzenle  Gönder
sayfaya gider: 1 | 2 | 3 | 4
  
Atla

Splatt Forum By: Splatt.it
Versione: 3.1






Web site Engine's code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.