Yazar |
İnrto Programlama ile başlasak |
lazordos

Üyelik tarihi 05-12-2003
Mesajlar : 2
OFF-Line
| Yollanan 05-12-2003 at 20:37  
Dostlar Ülkemizde böyle bir site açıldığına göre ve kapattırmıyacağımıza göre işe en başından intro ile başlasak.
Adam gibi en başından C++ eğitimine başlasak örnek ve kaynak kodları oluştursak.
Benim gibi 7 yaşından beri basicle oyun yazıp C++ ' den korkan ve onu anlayamayan ahmaklara bir ışık gösterseniz size minnettar olacağım.
Saygılar...
|
|
|
  Profil
www
Düzenle
Gönder
|
ferit

Üyelik tarihi 17-10-2003
Mesajlar : 618
OFF-Line
| Yollanan 05-12-2003 at 22:18  
lazordos :}
Benim gibi 12 yaşından beri qbasicle oyun yazıp C++ ' den korkan ve onu anlayamayan ahmaklara bir ışık gösterseniz size minnettar olacağım.
biz kardeşmiyiz? C++ dan kimse anlamiyor adam gibi anlayanlar yok olanlarda yapiyorlar işte C++ çok zor pointer tam anlayabilsek belki bişiler çıkar ama nafile..
ben okulda Cyi hiç kaçırmazdım CM3 multiplayer oynuyorduk arkadasla onun yuzunden pointeri kacirmistim o derse girsem belki anlardim bisiler ama anlamadim..
o yüzdende şimdi Visual Basic ileride Visual Basic .NET ile oyun programlamayı amaç edindim kendime.. para biriktiriyorum VB .Net Game Programming with DirectX adli microsoft ürünü var onu almaya çalışuyorum...
son olarak introlar 3dsmax le yapiliyo galiba..
|
|
|
  Profil
E-posta
www
Yolla
Düzenle
Gönder
|
tetanoise

Üyelik tarihi 18-01-2003
Mesajlar : 139
OFF-Line
| Yollanan 06-12-2003 at 20:18  
Süper fikir! arkanızdayım.....
diyorum öncelikle...
yanlış bilgilendirme olmasın...
Scene'ler genellikle assembly ile yazılıyor avrupada....Türkiyede de amiga zamanından beri bu işi devam ettirenler var (hatta parti olmuştu da gidememiştik...ahh...uhhh! üzgünüm daturam ) tabi illa assamb. olucak diye bişiy yok...C++'da olur, C'de olur, Flash'da olur hatta video sekans'dan edit de olur da tam scene olmaz o....
Neyse elbetteki modeller 3d bir tasarım programında çiziliyor, sprite'lar bir grafik editörde çiziliyor...Sonra coder'lar artistik animasyonlar için oturup sıkı bi takılıp kod yazıyorlar, müzikçi sıkı bi tekno beste yapıyor...Bir de senkroncu var bildiğim kadarıyla o da grafik+müzik arasındaki senkronu ayarlıyor...
Demo olayı da hiç küçük bi iş diil ama yapalım harbiden.
Bakın benim bile ağzımın suyu aktı...
Ahh diyordum ama...yapalım yapalım 
|
|
|
  Profil
E-posta
www
Yolla
Düzenle
Gönder
|
lazordos

Üyelik tarihi 05-12-2003
Mesajlar : 2
OFF-Line
| Yollanan 06-12-2003 at 23:04  
Commodre 64 de oyundan önce çıkan intro , Amigalardan sonra hayla popülerdi 64 Kb ile adamlar neler yapiyorlardi. Fun klüpleri oluşmuştu. Gruplar resmen yarişiyordu ne günlerdi hayla tüylerim diken diken oluyor.
Şu anda iyi seviyede 3d max ve Anark kullanmakta olsam bile 200 kb ile yapilan C++ introları görünce bir terslik olduğunu düşünmekteyim. Çünkü yapacağımız en yalın intro bile normal şartlarda 3-4 Mb dan aşağa olamaz ama C++ ile çok daha ekonomik.
Benim asıl istediğim burada bir intro projesi yapmak değil.
Bu sitede C++ ile birlikte oyun programlamasına 0 dan başlamak.
Çünki burada bulanan herkesin öyle veya böyle oyun programlamasıyla ilgisi var. Ancak C++ ile uzaktan yakından ilgisi yok. Olanlarda uzman sanırım. İşte bu noktada herşeye ilk satırdan başlasak diyorum. Admin değerlendirirsen sevinirim. O zaman göreceksin ki buradaki basic,Amos,Qbasic,Darkbasic emekçileri açtığınız yolda neler yapacaklar...
|
|
|
  Profil
www
Düzenle
Gönder
|