Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Satranc & yapay zeka
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Satranc & yapay zeka
Sayfa Önceki  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
ebleda



Kayıt: Dec 30, 2004
Mesajlar: 183
Nereden: usa

MesajTarih: Tue Nov 08, 2005 5:23 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

YA SABIR.....


Yok abicim yapay zeka falan yok. Internet uzerinden bize baglaniyor, siz bilgisayara karsi oynadiginizi sanirken aslinda bize karsi oynuyorsunuz...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Nov 08, 2005 7:04 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Smile

Erdinin soylemek istediginin konunun ilk basligini okursan cevabin orda oldugunu goruceksin..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
TheCotanak



Kayıt: Sep 03, 2003
Mesajlar: 921
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Tue Nov 08, 2005 10:22 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

sinan demiş ki:
Abi siz bu oyunun yapayzekasını yapmışmıydınız?


Okudum okudum, sona dogru bu mesaji gordugumde kosasim, ziplayasim, sicrayasim, kukreyesim ve gulesim geldi.. Acaipmis gercekten ahahahah..

Cevap yazmadan once konuyu okuyun yahu Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
sinan



Kayıt: Jan 27, 2005
Mesajlar: 101
Nereden: GaziantepG-MAX

MesajTarih: Thu Nov 10, 2005 1:16 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Tmm anladım.
Yapay zekasını yapcak adm yok mu yaa.Zor olduğunu çok iyi biliyorum.Ama başlık Santranç ve yapayzeka insan ooo ne güzel süpper santrançın AI sını yapmışlar diyo hemen giriyo yani.Bilmiyorum...
Tabii santrançın multiplayerı güzel olur da ki yapay zekalısı baya süperr olurdu Rolling Eyes

(Bana yapayzekasının zorluu hakkında cevap vermeyin bugüne bugün ben dama oyunu yapmış birisiyim Rolling Eyes Very Happy )
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
ebleda



Kayıt: Dec 30, 2004
Mesajlar: 183
Nereden: usa

MesajTarih: Thu Nov 10, 2005 4:04 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Abicim....

"Yapay zekasini PROGRAMLADIM!!!!!!"

Yukardaki ifadenin Turkce karsiligi su:

YAPAY ZEKASI TAMAM

Bu forumun ilk sayfasini okursan orada yapay zekanin cok onceden hazirlandigini yaziyior. Ve hatta turnuvalara bile katildigi yaziyor.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
dahaka



Kayıt: Jun 02, 2005
Mesajlar: 122
Nereden: Bursa

MesajTarih: Thu Nov 10, 2005 5:05 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

yapay zekayı nasıl yapıyorsunuz?
her taşı ayrı birer nesne yapıp tahtaki her kare koordinantıyla ilişkilendiriliyor mu?
valla karmaşık gibi
ne diyim helal olsun
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
ebleda



Kayıt: Dec 30, 2004
Mesajlar: 183
Nereden: usa

MesajTarih: Thu Nov 10, 2005 6:08 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Tabi bir sekilde kareleri taslarla iliskilendireceksin.
Ben Elf'te soyle birsey yaptim

Satranc tahtasi 64 kare. Bu kareyi 8x8 lik bir array ile temsil etmek yerine 64 bitlik bir integer ile temsil etitm. Diyleim 8 piyon var. Bu durumda 64bitlik integerin 8-16 bitleri 1, digerlier 0 olur.
Bu hareketleri uretmeyi kolaylastiriyor. Cunku bitleri 8 kaydirdigimda piyonlarin bir ilerlemesini buluyorum. O anda dolu karelerle AND'ledigimde legal olarak gidebilecegi yerleri buluyorum. Diger taslar icinde benzer mantiklar kullandim. Mesela kale icin bu integeri 90 derece ceviriyorum Fil icin ise 45 derece vs... Tabi bunlar hareketlerin olusumu. Eseas is bundan sonra basliyor...

Diyelim ki 2 saniye icersinde hamle yapmasini istiyoruz. Eger search tree'nin tamanini brute force gibi teker teker tariyarak giderseniz 2 saniye icersinde enfazla depth 3 hadi bilemediniz depth 4'e cikaiblirsiniz. Kaldi ki oyun ortasinda bu oran 2'ye 3'e kadar dusuyor. Cunku kombinasyonlar eksponansiyel artiyor. Bunun icin cok daha zeki tarama yapmaniz lazim. Ve kodunuzun cok iyi optimize olmasi gerek.

Taramadan sonraki sorun ise su: Her durum, bilgisayar icin es. Bir durumu diger durumdan avantajli kilan ne?! bilgisayar nasil secim yapmali!? Iste burada da karar mekanizmasini gelistiriyorsunuz ki bu cogunlukla sizin satranc bilgilnize kaliyor.

Butun bunlarin yaninda cok daha karmasik teknikler var (Elf icinde bunlari daha kullanmadim) Bunlarin basinda hatalardan dersler cikartmak, karsi taraf dusunurken stratejik kararlar almak, sira kendisine gecince bu kararlar uzerinde kombinasyonlari tarmak vs...

Basit bir ornek vereyim: Diyelim ki saniyede 100,000 pozisyon gorebilsin programiniz. Ve pozisyon basina ortalama 30 legal hamle var diyelim.

depth=2'de (iki hamle ilersi yani) yaklasik 900 pozisyon var bu durumda bilgisayar bunu
0.009 saniyede hesaplar

depth=3, pos=27,000 => gerekli sure=0.27 s
depth=4, pos=810,000 => gerekli sure=8.1 saniye <= bu search 2 saniye icersinde tamamlanamiyacagi icin depth 3 teki sonucu donmek zorunda.
depth=5, pos=24,300,000 => gerekli sure=4 dakika
depth=6, pos=729,000,000 => gerekli sure= 2.025 saat
depth=7, pos=21,870,000,000 => gerekli sure=2.5 gun
depth=8, pos=656,100,000,000 => gerekli sure=10.8 hafta

Kaldi ki bazi durumlarda pozisyon sayisi cok daha fazla olabiliyor. Buradan gordugunuz gibi depth=7 veya 8 e gelmek gunler suruyor.

Oyle algoritmalar bulmaniz lazim ki 2-3 saniye icersinde en az depth 6-7'e cikabilsin;)

Dama olayina gelince. Dama mantik acisindan benzerlik gosteriyor. Hatta benim insanlara tavsiyem satranca baslamadan once dama yazmalari. Cunku dama satrancin yaninda "Merhaba Dunya" ugulamasi gibi kaliyor.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
dahaka



Kayıt: Jun 02, 2005
Mesajlar: 122
Nereden: Bursa

MesajTarih: Fri Nov 11, 2005 6:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

gerçekten zor iş
zaten yapay zeka başlı başına çok bir esnek konu.En olmadık şeylere başvurabilirsin.
Mantık ve matematik.

bundan sonrası için başarılar hepinize kolay gelsin söyleyecek bişey yok benim çok hoşuma gitti.

bu arada bu kadar uzun açıklama içinde ayrı teşekkür ederim
Başa dön
Kullanıcı profilini gör MSN Messenger
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Fri Nov 11, 2005 10:00 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

DUYURU: Benim hazirladigim Satranc Boardu icin Boardun hatalarini bulmasi icin gonullu tester arkadaslar ariyoruz..

Gonullu olarak yardim etmek isteyen , satrancdan anliyan 3 kisilik bir gruba ihtiyacim var..Boyle bir olayda benimde katkim olsun diyorsaniz ozel mesajla tester olmak istiyorum diye mesaj atabilirsiniz.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
MD-C



Kayıt: Feb 26, 2003
Mesajlar: 1258
Nereden: Dünya.Türkiye(54)

MesajTarih: Fri Nov 11, 2005 10:12 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

vmeydaneri demiş ki:
...bulmasi icin gonullu tester...


tester ne ya? Smile Very Happy -e si düşmüş sanırım, testere mi lazım dı? Dur bakayım şuralarda olacaktı Very Happy
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sat Nov 12, 2005 1:15 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

test edicek gonullu ,satranc bilen 2 veya 3 kisi ...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
DataDump



Kayıt: Aug 26, 2005
Mesajlar: 35

MesajTarih: Sat Nov 12, 2005 8:59 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bi yere upload et, herkes test etsin.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
sinan



Kayıt: Jan 27, 2005
Mesajlar: 101
Nereden: GaziantepG-MAX

MesajTarih: Sat Nov 12, 2005 10:55 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ben santraçı çok iyi bilirim.Walla inanın bi defasında bilgisayarı pes ettirdim.(ctrl+z bayaa işime yaramıştı en az 50 defa geri aldım)
Şaka biyana cidden kendime güveniyorum lisede iken 1. liğim var.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder MSN Messenger
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sat Nov 12, 2005 3:11 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Alıntı:
Bi yere upload et, herkes test etsin.


Demo hali bitene kadar sadece 2-3 kuracagim test grubuna gondericem test surumleri bu yuzden benim icin cok onemli ..
Zaten DEMO nun bitmesine cok az kaldi hatasiz bir demo cikarmak istiyorum..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
vmeydaneri



Kayıt: Dec 08, 2004
Mesajlar: 583
Nereden: Ankara

MesajTarih: Sat Nov 12, 2005 9:44 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Sanirim Level forumlarindan icy tower ilk gruba giren oldu ..Yani geriye 1 ve 2 kisi kaldi ..Zaten tek basvuranda o oldu :S
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Duyurular Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa Önceki  1, 2, 3 ... 15, 16, 17, 18  Sonraki
16. sayfa (Toplam 18 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.145 Saniye