Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - gnome - miguel de icaza - Seminer
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

gnome - miguel de icaza - Seminer
Sayfa 1, 2, 3  Sonraki
 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Öneri, İstek, Eleştiri vb
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
woltrat



Kayıt: Jun 14, 2004
Mesajlar: 93

MesajTarih: Tue Mar 08, 2005 7:42 pm    Mesaj konusu: gnome - miguel de icaza - Seminer Alıntıyla Cevap Ver

Herkes' e merhaba.
Geçen hafta cuma günü bilgi üni.' de verilen bir seminere katıldım. Seminer gnome yaratıcısı miguel de icaza var idi. Kendisi linux ve gnome hakkında bir çok bilgi vedi. Windows hakkında bilmediğimiz bazı bilgileride anlattı. Benim önerim ise diğelim ist. te bir seminer yapılıyor. (oyun yapımı olsa2 da olmasa' da çünkü burda ki amaç bilgisayarlar ve işletim sistemlerini tanımak v az çok bilgi edinmekte var) Bu arada söylemeden geçemiyeceğim. Seminer' de büyük bir tartışma vardı bu tartışma oyun yapımcılarını yakından ilgilendiriyor bence bildiğiniz gibi linux açık kodlu ve seminer' de ki bi kişi aya kalktı ve bir soru yöneltti. Daha doğrusu istek "Bence oyunlar' da açık kodlu olmalı!" dedi. Bunun üzerine tartışma büyüdü bunu burda kesiyorum ve konuma devam ediyorum. Nerde kalmıştık, evt diğelim ist.' te seminer oluyor bence bir insanlarımız bu seminerler katılmalı dır. Hele coder arkadaşlarımız.

Şimdi sizlere 2 soru yöneltiyorum,
1. Sizce bu tarz seminerlere gidilmeli mi?
2. Açık kaynak kodlu oyunlar yapılmalı mı ve dağıtılmalı mıdır?

Not:
Bu arada seminerden ve gnome yaratıcısı miguel de icaza den görüntüler.

Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Tesla



Kayıt: Feb 17, 2004
Mesajlar: 245
Nereden: Ankara

MesajTarih: Tue Mar 08, 2005 8:11 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bu konuya anket ekleyebilirdin aslında ama neyse...
Bence oyunlar açık kaynak kodlu olmamamalı. Tabi öğretim amaçlı oyunlar, ve türevleri hariç.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
Sith



Kayıt: Nov 09, 2003
Mesajlar: 659

MesajTarih: Tue Mar 08, 2005 8:27 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

bir mmonun açık kaynaklı olabileceğini düşünen varmı aranızda? cık... saçma sapan bir tartışma... açık kaynak olmasa bile insanlar trainerdır antindir kuntindir oyunları hacklemeye çalışıyor? açık kaynak oldugunu düşünün birde...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Serkan



Kayıt: Mar 29, 2003
Mesajlar: 54
Nereden: bileyim?

MesajTarih: Tue Mar 08, 2005 11:25 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

En kısa zamanda tamamiyle Linux a geçmeyi düşünüyorum.Ve bu seminer benim için çok yararlı olacak(Artık tüm projelerimi Linux ortamında hazırlayacam).Teşekkürler.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör
Ragnor



Kayıt: Jan 26, 2003
Mesajlar: 218
Nereden: Bursa

MesajTarih: Wed Mar 09, 2005 12:09 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

İşletim sistemi (ve hatta yakında bios) bile açık kaynak kodlu oluyorsa oyunlar niye olmasın?

Tabiki olsun. Mmo'lar konusunda Hibbit'in Space Fire'da kullandığı basit yöntemi kullanabilirsin. Yani kullanıcı bilgileri vs. nasıl ulaşılacağının öğrenilmemesini istediğin bölümlerin kodlarının asıl halini kaynak kodlar arasına koymazsın. Mesela kullandığın bir şifreleme yöntemini eklemediğin bir versiyonunun kodlarını açarsın. Sadece şifrelemenin kodları bilinmez bu sayede oyunun bilgileri güvende olur ve oyun açık kaynak kodlu olur.

O seminere katılmayı çok istiyordum ama işim vardı. Kahretsin hala var ve yarın sabah işe gitmek zorundayım ve bundan nefret ediyorum. İş sahibi olmak dünyanın en iğrenç şeyi!

Buarada Miguel abimizi her ne kadar kalkıpta micros~1'un işgal araçlarından birine katkı sağlamış olsada ( Mono projesi - .Net ) severiz. Sonuçta Gnome'u yapan ekibin başındada o vardı yanılmıyorsam. Keşke orda olabilseydim. Sad
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Sith



Kayıt: Nov 09, 2003
Mesajlar: 659

MesajTarih: Wed Mar 09, 2005 4:34 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Ragnor demiş ki:
İşletim sistemi (ve hatta yakında bios) bile açık kaynak kodlu oluyorsa oyunlar niye olmasın?

Tabiki olsun. Mmo'lar konusunda Hibbit'in Space Fire'da kullandığı basit yöntemi kullanabilirsin. Yani kullanıcı bilgileri vs. nasıl ulaşılacağının öğrenilmemesini istediğin bölümlerin kodlarının asıl halini kaynak kodlar arasına koymazsın. Mesela kullandığın bir şifreleme yöntemini eklemediğin bir versiyonunun kodlarını açarsın. Sadece şifrelemenin kodları bilinmez bu sayede oyunun bilgileri güvende olur ve oyun açık kaynak kodlu olur.

O seminere katılmayı çok istiyordum ama işim vardı. Kahretsin hala var ve yarın sabah işe gitmek zorundayım ve bundan nefret ediyorum. İş sahibi olmak dünyanın en iğrenç şeyi!

Buarada Miguel abimizi her ne kadar kalkıpta micros~1'un işgal araçlarından birine katkı sağlamış olsada ( Mono projesi - .Net ) severiz. Sonuçta Gnome'u yapan ekibin başındada o vardı yanılmıyorsam. Keşke orda olabilseydim. Sad

bir mmodan görülmemesi gereken yerleri çıkarmak? o zaman geriye ne kalacak? Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Mar 09, 2005 9:35 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

profesyonel oyunların kodlarının açılması sonucu süphesiz oyun - grafik programlamada müthüş bir bilgi akışı sağlanacak, bu da sektörün ilerleme hızına bayağı bi ivme verecektir. fakat: oyun üreten şirketler sanat+teknoloji den para kazanıyorlar. kodu açmak demek teknolojiyi açmak demek, yani bi anlamda rakibine teknolojini al incele demek... açık kaynak kodlu (oyun dışı...) yazılımlarda destek, eğitim gibi yerlerden para kazanmaya devam edebilirsin, ama oyun gibi çok kısa zamanda tüketilip çöpe atılan ve teknolojisi devamlı değişen/gelişen yazılımlarda buda pek mümkün değil..

bence; oyunlar yazılım dünyasında farklı bir kategoride yer alıyor.. işletim sistemleri, server tarafı yazılımlar ve hatta ticari uygulama yazılımları ile aynı kefeye konulacak bir durumda değil.. bu yüzden oturduğumuz yerden rahatça "oyun kodları açık olmalı" demekte pek bilinçli bir yaklaşım değil..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
cjungie



Kayıt: Jun 09, 2004
Mesajlar: 806
Nereden: Istanbul

MesajTarih: Wed Mar 09, 2005 6:07 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Oyunları ticari amaçlı değilse, yani para kazanmayacaksanız , kesinlikle kodunu yayınlamalısınız. (hem iyi anılırsınız , hem de kendinizi ve başkalarını geliştirmiş olursunuz)

Eğer ticari amaçlı ise,
-online oyunların hile olayını engellemek için kodlarının bir kısmının yayınlanması , bir kaç yıl sonra yayınlanması , teorik olarak sistemin anlatılması tarzı yöntemler düşünülebilir,
-multiplayer opsiyonu yoksa tamamının ticari beklenti bittikten sonra ( satışların iyice azalması Smile kodunun bir kısmının yada tamamının yayınlanması düşünülebilir.

Oyun zaten single player ise ve genelde konuya, bölümlere dayanıyorsa, modeller , dokular gibi materyaller size ait olduğu için pek korkulacak birşey yok.

Bu tip büyük bir projeye kalkışan da zaten düşünebilir bunları, boşuna yazmış oldum
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et MSN Messenger
Gord10



Kayıt: Aug 07, 2003
Mesajlar: 357
Nereden: Ankara

MesajTarih: Wed Mar 09, 2005 9:10 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bence sadece eğitim amaçlı oyunlar açık kaynak kodlu olmalı. En azından ben herhangi bir oyunumun kaynak kodlarını yayınlamazdım. Çünkü bir gün internette gezinirken "Merhaba ben XXHUEHLU (veya başka bir ad). Uzun uğraşlarım sonucu Asporia: Gizli Tehdit (veya Karanlık Ormanda Kayıp) diye bir oyun yaptım" gibi bir rezalet görmek istemiyorum.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et Yahoo Messenger MSN Messenger
ferdemoncel



Kayıt: Nov 03, 2003
Mesajlar: 277
Nereden: Eskişehir

MesajTarih: Wed Mar 09, 2005 11:31 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Açık kaynak kodlu oyunlar zaten yapılıyor. Örneğin şu SuperTux oldukça hoşuma gitmişti. Her ne kadar en son bölümünü biteremiş olsam da :)

UT2004 gibi bazı oyunların da Linux versiyonları satılıyor. Ama sanırım açık kodlu değil.. Doğal olarak ;-)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
tonymontana



Kayıt: Nov 06, 2003
Mesajlar: 17
Nereden: ist

MesajTarih: Thu Mar 10, 2005 2:00 am    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

Bence Hiçbir zaman profosyonel oyunların açık kodlu piyasaya sürülmesi gibi bişey olamaz.Çünkü arkadaşımızında belirttiği gibi oyunlar kısa sürede tüketilen yazılımlar ve zaten illegal kopyayla (crack) bile savaşmakta zorlanan (ve illegal kopyalamadan haklı olarak nefret eden) oyun programcilari böyle bişeyi yaparlarsa en güzel oyunun bile 10binden fazla satmıyacağını iyi bilirler.
Öte yandan bir işletim sistemi parayla satılan ve pazara nerdeyse tamamıyle hakim bir şirketin işletim sistemine(windows) rakip olarak dünyanın birçok yerindeki kaliteli yazılım uzmanları tarafından ÜCRETSİZ dağıtılmak üzere yazılabilir...Çünkü burada bir ihtiyaç sözkonusudur.Olası bir tekelleşmeye karşı Bilişim çalışanları önlem almak zorundadırlar.Ayrıca böyle bir işletim sistemine yaptığı eklerin işletim sistemi tarafından belirtilmesi sayesinde bir şirkete (para kazanmak için) başvurduklarında kapılar onların için kolayca açılmaktadır.Yani burada şu sözkonusu Bedava yazılımlar genelde 3 şeyden dolayı oluştururlar.Bir bedava olan bu çeşit bir yazılıma şiddetle ihtiyaç vardır.(LİNUX,BLENDER,GIMP vb....) ikinciside bu yazılımı pahalı rakibine karşı geliştiren insanların işhayatlarında gösterecekleri sağlam ve güçlü bir referans olurlar.üçünü olarakta pahalı yazılımın yaptığı iş/sunduğu hizmet artık o kadar yaygınlaşmıştırki ve pahalı yazılımın kendini geliştirip ek bir hizmet sunması o kadar zorlaşmıştır ki...Biri/birileri zamanla bu iş için kendi bedava yazılımlarını üretirler. ve pahalı programa güçlü ve bilinen bir genel geçer alternatif sunarlar...
Görüldüğü gibi profosyonel oyunlar için bunlardan hiçbiri sözkonusu değildir.Çünkü bu oyunlar başkalarını eğlendirmek üzere (entertainment) ve bundan para kazanmak üzere büyük masraflara girilerek yazılırlar...İkincisi profosyonel oyunlar her zaman son teknoloji ile donatılmıış olmalıdırlar.Çünkü oyuncular zaten eski teknolojiye ve bakış açısına sahip oyunları bol bol oynamışlardır ve tercih etmezler..Oyun Kodunu açık olarak vermek teknolojiyi rakiplere bedavaya dağıtmaktır.Söz konusu olamaz...
Ve açık kodlu ücretsiz programlar konusunda da genel/geçer bişey söylemek gerekirse( işletim sistemlerini katmadan çünkü onlar çok geniş kapsama sahip ve din gibiler artık şuna inanın bilgisayarı aşırı derece kullanan birçok mühendis/doktor daha linux'un l sini bilmiyor.Adam kardeşim +100 dolar veririm Windowsum olur başım ağırmaz düşüncesinde ki tamamen de haklı bi düşünce ...sonuçta 100 dolar çalışan bir insan için para değildir...) ücretli program herzaman için daha gelişmiş daha üstün özellikli ve daha kolay kullanımlıdır...Ör: Yıllardır 3d teknolojisi yaygın olsada şu an sadece Blender kaliteli bir ücretsiz 3d programıdır ve herhalde 6000£ luk 3d Studio Max'in kalitesiyle karşılaştırılamaz..Bir photoshop Cs GIMp ile aynı kefeye konamaz...Ücretli yazılımları son teknoloji ürünü oldukları için mümkün olduğunca tercih etmek saflık değil aksine zekiliktir,profosyonelliktir(tabi o özelllikleri kullanıcak kapasitede olunduğunu farzediyorum)...
Çok uzun oldu ama...Oyunlar özellikle yapım nedenlerinden dolayı açık kodlu olmaya çok uzak yazılımlardır...Bu yüzdende sektörde kazanılan para tüm dünyada (hiçbir zaman azalmadı)durmadan yükseliyor....Sanırım dünyada böyle bi sektör oluşumu daha görülmemiştir.(inşaat sektörünü saymazsak çünkü o zaten lokomotif sektördür..)
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
emo2tr



Kayıt: Dec 12, 2002
Mesajlar: 30

MesajTarih: Thu Mar 10, 2005 2:36 pm    Mesaj konusu: Açık kaynak mı! Alıntıyla Cevap Ver

Yaw arkadaslar bu yeni akım benim aklımı karıstıryor.Her onune gelen hersey acık kaynak kodlu olsun diyor.Peki programcılar!!!
Ben bir yazılım geliştirici olarak aylardır yada yıllardır tırmalayıp yazdıgım seyleri başkalarına al sende hazır burdan ye demeye biraz cekiniyorum.Tabi tersi durumda gecerli.Adamlar yapıyo ve ben nasıl yapıcam oluyorum.Ama unutulmamalı ki yazılım bir emektir ve siz bu emegin parasını kazanıyorsunuz.1 ay uykusuz kalıp hatta wc de bile nasıl yaparım diye dusunup tırmaladıktan sonra bak kardes boyle yaptım demek biraz acı verir.Razz
Zaten son kullanıcının kaynak kodla bir ilgisi yok.Onun için çalışması onemli.Peki kaynak kodun acılmasının onemi ne? guvenlik tabiki!
bence acık kaynak kod muhabbeti işletim sistemleri için gecerli omalı!
eger bir firma aldığı yazılımın guvenliği için endişe duyuyorsa o urunu almamalı yada kaynak kod olmadanda acık bulunur oyle bulmalı!
diyeceksiniz ki almamak cozum mu?
Buna cevabım kaynak kodu almak cozum mu? kaynak kodu alıp inceleyeceğine yeniden yaz olsun bitsin Razz

Ben emekten yanayım.Bazıları soyle diyor yazılımı acık kaynak kod yayınla bakımından para kazan.Ozaman ben programı yamuk yapıyım sureklide bakım yapıp para kazanayım.
Bilmiyorum benim kafam karısık ama bu onemli bi konu sizler nasıl dusunuyosunuz beni acık koda ikna edbilirmisiniz Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Mar 10, 2005 3:02 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

açık kaynak kodlu yazılımlar ile sektörün gelişimi büyük bir ivme kazanmaktadır. sf.net deki projeler olmasaydı, nehe, flipcode, gamedev gibi daha nice sitedeki açık belgeler + kodlar olmasaydı siz şu an bulunduğunuz konumda olabileceğinizi düşünüyormusunuz. ben düşünmüyorum.. ve şu anda da -elimden geldiğince- "çok ekmeğini yediğimi düşündüğüm" açık kaynak kodu camiasına geri dönüş yapmaya çalışıyorum...

bu bi anlayış meselesi.. kodu ve emeği benden çok çok daha fazla değerli olan insanlar bile bu işi yapıyor, ben niye yapmayayım?

lütfen http://www.opensource.org gibi kaynaklardaki belgeleri okumadan acele karar verip taraf almayalım..

Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
emo2tr



Kayıt: Dec 12, 2002
Mesajlar: 30

MesajTarih: Thu Mar 10, 2005 3:21 pm    Mesaj konusu: sevgili Deniz Alıntıyla Cevap Ver

Amacımız taraf tutmak değil.Ama tartışmadan neyin doğru olduğunu bulamayız.
Senin dediğinden anladığım bilginin dağılımı.Elbetteki bilgi açık olmalı!ilk okul hocamızın bize bir şey öretmediğini düşünmek gibi birşey (- bildiklerim open source değil dese dumur olurduk)

Tamam ornek dokuman ,bilginin paylaşılması ,hatta ve hatta nasıl kullanıldığı (win apileri gibi mesela sendmessage apisi gibi Razz) anlatılmalı paylaşılmalı!Bu kutsal birşey yada en azından kendini tatmin etmek.
Benim dediğim daha üst seviyede!Yani yazılım konusunda open source open source diye bagırırken ozaman cocacolanın formulude acık olsun yada intel çipini nasıl yapıyo acık olsun kardesim gibi bir cok seydende bahsetmeliyiz.Bence bu yazılımın bir meta olduğunu kabul etmeyen anlayısın urunu tıpki yazılım için lisan patentverirken turkiyenin aldığı tavır gibi ne bi cd getirmissin içindekine patentmi alacan makina yap kardesim yazılıma patentmi alınırmış gibi bir şey.

Ben mysql i kullanmaya başladım ama hiç mysql i yazanlara para vereceğimi düşünmüyorum bakım baabında..
Neyse gorus bildirmeye devam edin bu onemli bi konu ama deniz ben biraz zor ikna olurum gibi ...Smile
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder
deniz
Site Yöneticisi
Site Yöneticisi


Kayıt: Sep 14, 2002
Mesajlar: 838
Nereden: Ankara

MesajTarih: Thu Mar 10, 2005 3:36 pm    Mesaj konusu: Alıntıyla Cevap Ver

yazılımın patenti olurmu? bence olmaz.. olursa ne olur? tamamen kaos ortamı, bu patentlerden kar sağlamaya çalışan bisürü zibidi firma ve yazılım teknolojisinin ilerlemesinde büyük bir düşüş olur.. yazılım patentleri konusu çok geniş ve open source olayından farklı bir çerçevede tartışılması gereken bir sorun.

başlangıç için kaynak:
http://www.nosoftwarepatents.com/en/m/intro/index.html

basit bir örnek veriyim.. sıfırdan 3d engine yapmayı öğreten kaç tane kaynak var.. 1 , 2? .. peki sıfırdan yazılmış kaç tane eli yüzü düzgün (ve opensource) 3d engine var.. benim aklıma 4-5 tanesi daha ilk seferde geldi bile.. bazı şeyleri öğrenmek için koda direk bakmanız gerekir, öğretici kaynaklar genelde giriş seviyesi bilgi verirler, ya da çok teorik olurlar..
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Öneri, İstek, Eleştiri vb Tüm saatler GMT +2 Saat
Sayfa 1, 2, 3  Sonraki
1. sayfa (Toplam 3 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.180 Saniye