Ana Menü
· Ana Sayfa
· Dosyalar
· Dökümanlar
· Forum
· Günün Resmi
· Haber Arşivi
· WWW Linkleri
· Üye Listesi

     Forumlar

 strncpy ve strncpy_s
 Konu adi : Borland c++ Builder ile Amiral Batti
 Rady10 - YerliOyun
 Kabusta Kaybolmak
 Konsol da programı bekletmek
 Oyun programlama icin hangi programlama dilli ?
 flash! şanlıurfa bilgisayar oyununda(no rapid)
 Sevgilim Olur musun?
 Directx'e başlamak isteyenler bi bakın
 PSP programlama
 Flash tan php
 Bilgisyr oyunu yapmam için üniverstde hangi bölüme girmeliym
 www.arshiv.gen.ms
 Cimg.h ilgilenenler icin
 müttefik oyunu

Konu Disi
 Emraah
 Yeni sitemiz açıldı
 Kalp krizi durumunda ne yapılmalı?
 Oyun sektöründe hangi görevde çalışmak isterdiniz?
 Takım arkadaşı sorunu
 msn de renklı nıck
 pc hata veriyor ! YARDIM!!
 Gülmek isteyenler Buraya
 İnanılmaz hl 2 modu görüntüsü
 Computer Languages History

[ Forumlara Git ]


oyunyapimi.org: Forums

www.oyunyapimi.org :: Başlığı Görüntüle - Cimg.h ilgilenenler icin
 SSSSSS   AramaArama   Kullanıcı GruplarıKullanıcı Grupları   ProfilProfil   LoginLogin 

Cimg.h ilgilenenler icin

 
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Programlama Dilleri ve Algoritmalar
Önceki başlık :: Sonraki başlık  
Yazar Mesaj
playmaker



Kayıt: Oct 23, 2005
Mesajlar: 57
Nereden: kopenhagen

MesajTarih: Sat Dec 10, 2005 12:02 am    Mesaj konusu: Cimg.h ilgilenenler icin Alıntıyla Cevap Ver

CImg.h
C++ Template Image Processing Library
diye bir header file la ugrasiyorum bu konuyla daha once ilgilenen oldumu.
Kullanmasini cok kolay buldum 2D oyunlar icin bir alternatif olusturabilir.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
lucifer



Kayıt: Nov 02, 2002
Mesajlar: 215
Nereden: Istanbool

MesajTarih: Sun Dec 11, 2005 12:46 am    Mesaj konusu: Re: Cimg.h ilgilenenler icin Alıntıyla Cevap Ver

playmaker demiş ki:
CImg.h
C++ Template Image Processing Library
diye bir header file la ugrasiyorum bu konuyla daha once ilgilenen oldumu.
Kullanmasini cok kolay buldum 2D oyunlar icin bir alternatif olusturabilir.


Mentat Bey, aklima Mr. Leloglu'nun XImage class'i geldi, hatirladiniz mi, hani uzerinde hersey vardi, image.fft(), image.emboss(), image.zartzurt()...
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
leblebi



Kayıt: Jan 05, 2004
Mesajlar: 127
Nereden: q3dm17

MesajTarih: Mon Dec 12, 2005 5:48 pm    Mesaj konusu: ... Alıntıyla Cevap Ver

Saka bi yana, image processing yapicaksan template en son istedigin sey. 8bit unsigned kullanicagin kesin cunku SIMD sart. Oyunlar icin ise image processing gerekmiyo denicek kadar az.
Başa dön
Kullanıcı profilini gör E-Posta'yı gönder Kullanıcının web sitesini ziyaret et
playmaker



Kayıt: Oct 23, 2005
Mesajlar: 57
Nereden: kopenhagen

MesajTarih: Tue Dec 13, 2005 1:22 am    Mesaj konusu: Tetris oyunu, CImg.h internetten download edin Alıntıyla Cevap Ver

#include "../CImg.h"
using namespace cimg_library;


#if ( defined(_MSC_VER) && _MSC_VER<=1200 ) || defined(__DMC__)
#define std
#endif


//-------------------------
int main(int argc,char **argv) {

// Read command line argument (if any)
cimg_usage("An implementation of the well known 'Tetris' game with CImg.");
unsigned int
blocdim = cimg_option("-blocdim",16,"Sprite bloc size"),
speed = cimg_option("-speed",20,"Initial speed"),
level = cimg_option("-level",0,"Level");
const char *geometry = cimg_option("-g","12x20","Size of the board");
unsigned int bwidth = 12,bheight = 20;
std::sscanf(geometry,"%u%*c%u",&bwidth,&bheight);

CImg<unsigned char> dlogo = CImg<unsigned char>("img/logo.ppm").resize(128,96);
if (cimg::dialog("CImg Tetris",
"Welcome to the CImg version of Tetris.\n"
"( by David Tschumperlé )\n\n"
"Press 'Start' when you are ready to play !","Start","Quit",0,0,0,0,dlogo)) std::exit(0);

// Create sprite and background graphics, and initial board data
const CImgl<unsigned char> pieces = CImgl<unsigned char>().
insert(CImg<unsigned char>(3,2).fill(1,1,1,0,0,1)).
insert(CImg<unsigned char>(3,2).fill(2,2,2,2,0,0)).
insert(CImg<unsigned char>(2,2).fill(3,3,3,3)).
insert(CImg<unsigned char>(4,1).fill(4,4,4,4)).
insert(CImg<unsigned char>(3,2).fill(5,5,0,0,5,5)).
insert(CImg<unsigned char>(3,2).fill(0,6,6,6,6,0)).
insert(CImg<unsigned char>(3,3).fill(0,7,0,7,7,7,0,7,0)).
insert(CImg<unsigned char>(2,1).fill(8,8)).
insert(CImg<unsigned char>(3,2).fill(9,9,9,0,9,0)).
insert(CImg<unsigned char>(2,2).fill(10,10,0,10)).
insert(CImg<unsigned char>(3,1).fill(11,11,11));

CImg<unsigned char> board(bwidth,bheight,1,1,0), background(board.dimx()*blocdim,board.dimy()*blocdim,1,3);
(background.fill(0).noise(30).draw_plasma().noise(30).deriche(10,0,'y'))/=3;
if (level) (board.lineset(board.dimy()-level,board.dimy()-1,0,0).noise(100))%=pieces.size+1;

// Create a set of small gradient-colored blocs used to draw the pieces.
CImgl<unsigned char> blocs(pieces.size,blocdim,blocdim,1,3);
cimgl_map(blocs,l) {
CImg<unsigned char> color = CImg<unsigned char>(3).fill(0).noise(255,1).cut(100,255);
float val;
cimg_mapXYV(blocs[l],x,y,k) blocs[l](x,y,k) = (unsigned char)((val=(color[k]*0.7f*(x+y+5)/blocdim))>255?255:val);
blocs[l].draw_line(0,0,0,blocdim-1,(color/2).ptr()).draw_line(0,blocdim-1,blocdim-1,blocdim-1,(color/2).ptr());
color = (CImg<unsigned int>(color)*2).cut(0,255);
blocs[l].draw_line(0,0,blocdim-1,0,color.ptr()).draw_line(blocdim-1,0,blocdim-1,blocdim-1,color.ptr());
}

// Initialize window display and enter the main event loop
CImgDisplay disp(background,"CImg Tetris",0);
const unsigned char white[3]={255,255,255};
CImg<unsigned char> piece, next, next_mask;
int cx=-1,cy=-1,cn=-1,nn=rand()%pieces.size,time=0, score=0;
bool gameover = false, pause = false;

while (!gameover && !disp.closed && disp.key!=cimg::keyESC && disp.key!=cimg::keyQ) {

if (!pause) {

// Draw the board on the display window.
CImg<unsigned char> nboard(board), visu(background);
if (cx>=0 && cy>=0) cimg_mapXY(piece,x,y) if (piece(x,y)) nboard(cx-piece.dimx()/2+x,cy-piece.dimy()/2+y)=piece(x,y);
cimg_mapXY(board,xx,yy) if (nboard(xx,yy)) visu.draw_image(blocs[nboard(xx,yy)-1],xx*blocdim,yy*blocdim);
visu.draw_text(5,5,white,NULL,1,"Lines : %d",score,nn).draw_text(visu.dimx()-75,5,white,NULL,1,"Next :");
if (next.data) visu.draw_image(next,next_mask,visu.dimx()-next.dimx()-2,10-next.dimy()/2).display(disp).wait(20);

if (cn<0) {

// Introduce a new piece on the board (if necessary) and create representation of the next piece
board = nboard;
piece = pieces[cn=nn];
nn = rand()%pieces.size;
cx = board.dimx()/2;
cy = piece.dimy()/2;
next = CImg<unsigned char>(pieces[nn].dimx()*blocdim,pieces[nn].dimy()*blocdim,1,3,0);
cimg_mapXY(pieces[nn],xi,yi) if (pieces[nn](xi,yi)) next.draw_image(blocs[pieces[nn](xi,yi)-1],xi*blocdim,yi*blocdim);
next_mask = next.resize(-50,-50).get_norm_pointwise().threshold(0);

// Detect tetris lines and do line removal animation if found.
cimg_mapY(board,yyy) {
int Y = yyy*blocdim, line = 1;
cimg_mapX(board,xxx) if (!board(xxx,yyy)) line=0;
if (line) {
board.draw_image(board.get_crop(0,0,board.dimx()-1,yyy-1),0,1);
if (!((++score)%5)) speed=(unsigned int)(speed*0.9f);
for (float alpha=0; alpha<=1; alpha+=0.07f)
CImg<unsigned char>(visu).draw_image(background.get_crop(0,Y,visu.dimx()-1,Y+blocdim-1),0,Y,0,0,alpha).display(disp).wait(20);
visu.draw_image(background.get_crop(0,Y,visu.dimx()-1,Y+blocdim-1),0,Y,0,0);
}
}
}

// Handle motion & collisions
const int ox=cx, oy=cy;
bool rotated = false, collision;
switch (disp.key) {
case cimg::keyP: pause = true; break;
case cimg::keyARROWUP: piece.rotate(90); rotated = true; disp.key=0; break;
case cimg::keyARROWLEFT: cx--; disp.key=0; break;
case cimg::keyARROWRIGHT: cx++; disp.key=0; break;
}
if (cx-piece.dimx()/2<0) cx=piece.dimx()/2;
if (cy-piece.dimy()/2<0) cy=piece.dimy()/2;
if (cx+(piece.dimx()-1)/2>=board.dimx()) cx = board.dimx()-1-(piece.dimx()-1)/2;

// Detect collision along the X axis
collision = false; cimg_mapXY(piece,i,j) if (piece(i,j) && board(cx-piece.dimx()/2+i,cy-piece.dimy()/2+j)) collision = true;
if (collision) { cx=ox; if (rotated) piece.rotate(-90); }

if (disp.key==cimg::keyARROWDOWN || !((++time)%speed)) { cy++; disp.key=0; }
// Detect collisiong along the Y axis
collision = false; cimg_mapXY(piece,ii,jj) if (piece(ii,jj) && board(cx-piece.dimx()/2+ii,cy-piece.dimy()/2+jj)) collision = true;
if (collision || cy+(piece.dimy()-1)/2>=board.dimy()) { cy = oy; cn=-1; }
if (collision && cy==piece.dimy()/2) gameover=true;
} else {

// If game is paused (key 'P'), do a little text animation
float A = 0, B = 0;
CImg<float> pauselogo = CImg<unsigned char>(80,22,1,1,0).draw_text("Game Paused\nPress a key",0,0,white);
disp.key=0; while (!disp.key && !disp.closed) {
CImg<float> pauserotated = pauselogo.get_rotate((float)(30*std::sin(A)),5).
resize((int)(-150-80*std::sin(B)),(int)(-150-80*std::sin(B)));
A+=0.08f; B+=0.043f;
#if ( !defined(_MSC_VER) || _MSC_VER>1200 )
CImg<unsigned char>(background).
draw_image<float,float>(pauserotated.get_resize(-100,-100,1,3,2),pauserotated,
(background.dimx()-pauserotated.dimx())/2,(background.dimy()-pauserotated.dimy())/2,0,0,255).display(disp).wait(20);
#else
CImg<unsigned char>(background).
draw_image(pauserotated.get_resize(-100,-100,1,3,2),
(background.dimx()-pauserotated.dimx())/2,(background.dimy()-pauserotated.dimy())/2,0,0,255).display(disp).wait(20);
#endif
}
disp.key=0;
pause = false;
}
}

// End of game reached, display the score and do a 'game over' animation
char tmp[1024];
std::sprintf(tmp,"Game Over !\n\nYour score : %d",score);
cimg::dialog("CImg Tetris",tmp,"Quit");
return 0;
}
Başa dön
Kullanıcı profilini gör Kullanıcının web sitesini ziyaret et
Mesajları göster:   
Yeni Başlık Gönder   Cevap Gönder    www.oyunyapimi.org Forum Ana Sayfası -> Programlama Dilleri ve Algoritmalar Tüm saatler GMT +2 Saat
1. sayfa (Toplam 1 sayfa)

 
Forum Seçin:  
Bu forumda yeni konular açamazsınız
Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı değiştiremezsiniz
Bu forumdaki mesajlarınızı silemezsiniz
Bu forumdaki anketlerde oy kullanamazsınız


Powered by phpBB 2.x.x © 200x phpBB Group
Türkçe Çeviri : Onur Turgay & Erdem Çorapçıoğlu
Türkçe Düzenleme: Alexis Canver
Version 2.x.x of PHP-Nuke Port by Tom Nitzschner © 200x www.toms-home.com




Web site powered by PHP-Nuke
Web site engine\'s code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.
Sayfa Üretimi: 0.134 Saniye