Yazar |
.NET |
MD-C

Üyelik tarihi 26-02-2003
Mesajlar : 582
OFF-Line
| Yollanan 08-03-2004 at 17:46  
.NET konusunda biraz açıklama yapabilirisiniz? Nereden temin edilir, ne kadar tuz gerekir? Hangi programlama dillerini destekler? Win98/Win2k/WinNT/WinXP/WinLH her işletim sisteminde çalışırmı? vs...
|
|
|
  Profil
www
Düzenle
Gönder
|
deniz


Üyelik tarihi 14-09-2002
Mesajlar : 409
OFF-Line
| Yollanan 08-03-2004 at 18:01  
Temin microsoft tan.. Visual Studio.Net.. fiyatını bilmiyorum..
C++, C# (C Sharp), Visual Basic desteği olduğunu biliyorum.. C# aynı Java.. Visual Basic bayağı değişmiş, bence güzel olmuş.. c++ tabi aynı..
Managed code yazılabiliyor.. yani bi çeşit virtual machine için kod oluşturuluyor (java gibi..).. İstersen direk eski usülde yazabiliyorsun..
Açıkçası oyun programlayan birisinin bakış açısı ile olaya baktığımda pekte gerekli bulmadım ben.. tabii visual basic kullanan arkadaşlar vb.net e geçmeyi cidden düşünebilirler, o ayrı..
Visual basic ve c# uygulamalarının çalışabilmesi için .net framework denilen bişeyin sistemde kurulu olması lazım (yaklaşık 20 MB gibi bişeydi sanırım..) İşletim sistemi ayırmıyor (en az 98 olması lazım galiba..)
Of Of.. microsoft .net olayını ilk duyurduğunda nasılda gazlamıştı piyasayı, yok yazılım dünyasında devrim felan filan.. tabi biçok teknolojinin toplamda adına .net deniliyor ama.. neyse.. ayrı ayrı teknolojilerin hepside piyasada mevcut, arayana..
.deniz.
|
|
|
  Profil
E-posta
www
Düzenle
Gönder
|
MD-C

Üyelik tarihi 26-02-2003
Mesajlar : 582
OFF-Line
| Yollanan 08-03-2004 at 18:17  
Hııı algoritmamız şu: Microsoft Visual Studio 7.0 = .NET
o zaman ben MS Visual Studio 6.0 Enterprise Edition'a devam edeyim... Yaaa ben bir ara bu sürümde yaptığım C++ konsol programının çalışmadığını gördüm? Yazdığım satırlarda C++'ın en son standartını yansıtıyordu. Belki bu yüzden konsol işlem yapmadı (Hata yok) MSVS 6.0'da 98 yılı yapımlı bir geliştirme aracı C++'ın standartlaştırmaya başlandığı tarih???
[ Bu mesajı düzenleyen: MD-C _FIL 08-03-2004 18:20 ]
|
|
|
  Profil
www
Düzenle
Gönder
|
ferdemoncel

Üyelik tarihi 03-11-2003
Mesajlar : 97
OFF-Line
| Yollanan 08-03-2004 at 18:41  
Evet hız ve performans olarak şimdilik :) .NET özellikle oyunlar gibi hız isteyen uygulamalarda biraz yavaş .NET'i derken Managed C++'yi kastediyorum. Hatta ben vakti zamanında bunu çok merak etmiştim ve bunu msakademik.net'in Visual C++ NET bölümünde makaleler kısmında yazan Yunus Emre ALPÖZEN beye sormuştum. Aynen alıntı olarak aktarıyorum:
Quote:
|
Soru :
Native C++ ile geliştirilen Quake diğerine göre %15 daha performanslıdır" demişsiniz.Native C++'den kasdınız Win32 API mi?Yani Win32 API ile geliştirilen oyunlar Managed C++ ile geliştirilen oyunlara göre daha mı performanslı ?Genelde oyunların Win32 API ile yazılmasının nedeni bu mu? Eğer öyleyse yakın gelecekte de bu böyle mi olacak?
Cevap:
Native C++ tam da senin anladığın gibi unmanaged win32 apidir. Aradaki performans farkı da buradan kaynaklanmaktadır. Biri managed edilir diğeri edilmez.. Ancak framework 2.0 ile bunun değişeceği iddia ediliyor. Onu da o zaman göreceğiz.. Zaten bu işin sonunda varacağı noktada microsoftun kendi IL kodlarını işleyen özel işlemciler üretilecek. Tabiki de bu benim kişisel öngörüm.. Ama bence böyle bir şey olacak. O zaman performans sorunu da kalmayacak...
|
|
Bu arada 6 aydır Managed C++ ile olan birlikteliğime ( daha kitabın yarısına gelmiştim :) tekrar C++ bilgimi gözden geçirmek maksadıyla ara verdim. Hani işte Managed C++ ile nesne ömürlerini denetlemek zorunda kalmıyorsun iş kolaylaşıyor falan ya :) O kadar da basit değil yani.
Ama şaka bir yana yakın gelecekte bence Managed C++ ile yazılan oyunlar da görebileceğiz.
|
|
|
  Profil
E-posta
www
Düzenle
Gönder
|
MD-C

Üyelik tarihi 26-02-2003
Mesajlar : 582
OFF-Line
| Yollanan 08-03-2004 at 18:48  
Büyük ihtimal görürüz ama Şu anki Bilgisayar sisteminde java ile yapılan oyunlardan pek farkı olmaz, taki yazıda belirtildiği gibi FrameWork'ün kodlarını direk yorumlayacak bir sistem ile bu olur. Böylece FrameWork kendine gelen komutları tekrar İşletim Sisteminin anlayacağı dile çevirme işlemi ile zaman harcamaz
|
|
|
  Profil
www
Düzenle
Gönder
|
ferdemoncel

Üyelik tarihi 03-11-2003
Mesajlar : 97
OFF-Line
| Yollanan 08-03-2004 at 19:04  
Şöyle söyleyeyim. Şu anda NET ortamında yazılan kodları direkt yorumlayacak bir sistem zaten var. Ama hız performans açısından derlendiği zaman Win32 API ile yazılan kod kadar hızlı değil. Tabi ben bu hızı ölçmedim. Intel'in Vtune denilen bir yazılımıyla bu ölçülebiliyormuş. Diyelim ki .NET üzerinde Visual Basic, Visual C++ vs.. bir kod yazdınız. Bu ortak dile IL (ara dil) çevriliyor. IL bildiğimiz makine kodu değil. Yani kod çalıştırılmadan önce o anda derlenen bir kod. Mesela ASP.NET ile yapılan .aspx uzantılı sayfaları ilk kez açtığınızda bunun biraz geç açıldığını (tabi normal bir Dial Up bağlantıyla farkedilebilir) daha sonra ise çok hızlı açıldığını görmüşsünüzdür.İşte bunun nedeni bu. Bu IL (ara dil) Java'nın kullandığı byte kod da değildir. Derlenir makine koduna çevrilir ve çalıştırılır.
|
|
|
  Profil
E-posta
www
Düzenle
Gönder
|
deniz


Üyelik tarihi 14-09-2002
Mesajlar : 409
OFF-Line
| Yollanan 08-03-2004 at 19:08  
ne güzel ne güzel.. sadece microsoft kodunu işleyen bir işleyici.. ehe süper.. haydi cemaat cenaze namazına..
Sun da bi aralar böyle hülyalar peşindeydi.. ama hiç olmassa onlar daha olabilir platformları hedefliyorlardı (embedded / mobile vb..)
|
|
|
  Profil
E-posta
www
Düzenle
Gönder
|
ferit

Üyelik tarihi 17-10-2003
Mesajlar : 618
OFF-Line
| Yollanan 08-03-2004 at 19:26  
.net yazılım dünyasını sarsan bir platformdur.. aklınıza gelen herşeyi .net ortamında gerçekleştirebilirsiniz...
hayatımda 2M var biri Microsoft digeri Macromedia
nerde microsoft oraya yerleş
|
|
|
  Profil
E-posta
www
Yolla
Düzenle
Gönder
|
MD-C

Üyelik tarihi 26-02-2003
Mesajlar : 582
OFF-Line
| Yollanan 08-03-2004 at 19:29  
Microsoft yapar valla korkarım ben bu firmadan tabi ki bunu saymazsak diğer dünya kupasına yetişir bu olay 
|
|
|
  Profil
www
Düzenle
Gönder
|
mentat

Üyelik tarihi 15-10-2002
Mesajlar : 287
OFF-Line
| Yollanan 08-03-2004 at 19:52  
.net o kadar da kotu bir teknoloji degil. pek bahsetmemissiniz ama (managed c++ ile ayni sey gibi dusunulse de) c# hic fena bir dil degil. evet java'nin aynisi gibi geliyor bana da, ama bilenler aksini siddetle savunuyor. klasik c/c++ kadar hizli olmasa da, java kadar da yavas degil. sanirim IL nanesi, Java VM'den cok daha optimize.
isyerinde arkamda oturan tip, embedded sistem icin bir projeyi java'dan c++'a cevirmeye debeleniyordu (java vm olmayan bi embedded), smart pointer nedir diye anlatmaya cabalarkene, ya sen c#'a baksana bi demis bulundum (c# da java gibi garbage collection var), o gun bugun arkadas cok mutlu. yani, c++ cok karmasik geliyorsa, c# iyi bir secenek bence.
bu arada oyun yapilmaz diye de dusunmeyin, sagda solda baya bi kasan var, gamedev.net forumlarina bir goz atin arada.
platform sorunsalina gelince, *ix disinda hemen her platform icin ms desteklemeye calisiyo, mac, embedded vs. linux icin de bildigim kadariyla open source bir IL gelistirme projesi de var (adi mono olabilir, olmaya da bilir).
belki oyun yapimi icin olmasa da, pek cok is icin c# fena bir secenek degil gibi. oyun islerinde de Tool yazarken zamandan yirttirabilir.
not: hic c# ile bir program yazmisligim yok, soyleyenlerin yalancisiyim hep. c++ ile mutluyum hala..
not2: bir de takim tutar gibi teknoloji/sirket tutmasak iyi olur diye dusunuyorum.
|
|
|
  Profil
E-posta
www
Yolla
Düzenle
Gönder
|