Hoşgeldiniz: OyunYapimi.org
 
Ara
Konular
  Üye Olun!    
Ana Menü
 Ana Sayfa
 Anketler
 Dosyalar
 Dökümanlar
 Forum
 Haber Arşivi
 WWW Linkleri
 Üye Listesi

Forumlar
Forumlarda Arama
 
[ Ara ]
Son yazilanlar

free ebooks - 2004-05-16 14:47 free ebooks...
oyun yazmak için - 2004-05-15 11:13 oyun yazmak için...
Sinus dalgası - 2004-05-14 19:21 Sinus dalgası...
Demosu yakında... - 2004-05-06 15:11 Demosu yakında......
Depth Test - 2004-05-03 20:55 Depth Test...
forum mesajlarini duzenlemek - 2004-05-03 19:34 forum mesajlarini ...
Başka Programlara Erişmek - 2004-05-03 17:44 Başka Programlara ...
Güzel bir e-book bağlantısı.. - 2004-05-03 16:06 Güzel bir e-book b...
Okyanus Dalgasi - 2004-05-03 16:00 Okyanus Dalgasi...
3d Shoot em up - 2004-05-03 15:57 3d Shoot em up...
Esnek Güç - 2004-05-03 13:32 Esnek Güç...
UltimateGameProgramming.com - 2004-05-03 12:29 UltimateGameProgra...
Function Pointer Nedir ne ise yarar - 2004-05-03 01:35 Function Pointer N...


Konu Disi


LAMER - 2004-05-10 01:58 LAMER...
anasafa yok forum var - 2004-05-08 16:01 anasafa yok forum ...
Anasayfa Kapali  Fakat.. - 2004-05-06 15:05 Anasayfa Kapali F...
Texture Arşivi - 2004-05-03 01:39 Texture Arşivi...
Yeni Kitap: Elektronik Hobi - 2004-05-03 00:29 Yeni Kitap: Elektr...
3DTURK - 2004-05-02 23:27 3DTURK...
Online Oyun - 2004-05-02 19:27 Online Oyun...


Splatt Forum


Konuyu açan kişi: deniz

OyunYapimi.org : Index » » Öneri, İstek, Eleştiri vb » » .NET
  
3 sayfalar ( 1 | 2 | 3 )
Yazar .NET
MD-C



Üyelik tarihi
26-02-2003

Mesajlar : 582

OFF-Line

 Yollanan 08-03-2004 at 17:46   
.NET konusunda biraz açıklama yapabilirisiniz? Nereden temin edilir, ne kadar tuz gerekir? Hangi programlama dillerini destekler? Win98/Win2k/WinNT/WinXP/WinLH her işletim sisteminde çalışırmı? vs...

 Profil  www    Düzenle  Gönder
deniz





Üyelik tarihi
14-09-2002

Mesajlar : 409

OFF-Line

 Yollanan 08-03-2004 at 18:01   
Temin microsoft tan.. Visual Studio.Net.. fiyatını bilmiyorum..

C++, C# (C Sharp), Visual Basic desteği olduğunu biliyorum.. C# aynı Java.. Visual Basic bayağı değişmiş, bence güzel olmuş.. c++ tabi aynı..

Managed code yazılabiliyor.. yani bi çeşit virtual machine için kod oluşturuluyor (java gibi..).. İstersen direk eski usülde yazabiliyorsun..

Açıkçası oyun programlayan birisinin bakış açısı ile olaya baktığımda pekte gerekli bulmadım ben.. tabii visual basic kullanan arkadaşlar vb.net e geçmeyi cidden düşünebilirler, o ayrı..

Visual basic ve c# uygulamalarının çalışabilmesi için .net framework denilen bişeyin sistemde kurulu olması lazım (yaklaşık 20 MB gibi bişeydi sanırım..) İşletim sistemi ayırmıyor (en az 98 olması lazım galiba..)

Of Of.. microsoft .net olayını ilk duyurduğunda nasılda gazlamıştı piyasayı, yok yazılım dünyasında devrim felan filan.. tabi biçok teknolojinin toplamda adına .net deniliyor ama.. neyse.. ayrı ayrı teknolojilerin hepside piyasada mevcut, arayana..

.deniz.

 Profil  E-posta  www    Düzenle  Gönder
MD-C



Üyelik tarihi
26-02-2003

Mesajlar : 582

OFF-Line

 Yollanan 08-03-2004 at 18:17   
Hııı algoritmamız şu: Microsoft Visual Studio 7.0 = .NET
o zaman ben MS Visual Studio 6.0 Enterprise Edition'a devam edeyim... Yaaa ben bir ara bu sürümde yaptığım C++ konsol programının çalışmadığını gördüm? Yazdığım satırlarda C++'ın en son standartını yansıtıyordu. Belki bu yüzden konsol işlem yapmadı (Hata yok) MSVS 6.0'da 98 yılı yapımlı bir geliştirme aracı C++'ın standartlaştırmaya başlandığı tarih???



[ Bu mesajı düzenleyen: MD-C _FIL 08-03-2004 18:20 ]

 Profil  www    Düzenle  Gönder
ferdemoncel



Üyelik tarihi
03-11-2003

Mesajlar : 97

OFF-Line

 Yollanan 08-03-2004 at 18:41   
Evet hız ve performans olarak şimdilik :) .NET özellikle oyunlar gibi hız isteyen uygulamalarda biraz yavaş .NET'i derken Managed C++'yi kastediyorum. Hatta ben vakti zamanında bunu çok merak etmiştim ve bunu msakademik.net'in Visual C++ NET bölümünde makaleler kısmında yazan Yunus Emre ALPÖZEN beye sormuştum. Aynen alıntı olarak aktarıyorum:
Quote:

Soru :
Native C++ ile geliştirilen Quake diğerine göre %15 daha performanslıdır" demişsiniz.Native C++'den kasdınız Win32 API mi?Yani Win32 API ile geliştirilen oyunlar Managed C++ ile geliştirilen oyunlara göre daha mı performanslı ?Genelde oyunların Win32 API ile yazılmasının nedeni bu mu? Eğer öyleyse yakın gelecekte de bu böyle mi olacak?

Cevap:
Native C++ tam da senin anladığın gibi unmanaged win32 apidir. Aradaki performans farkı da buradan kaynaklanmaktadır. Biri managed edilir diğeri edilmez.. Ancak framework 2.0 ile bunun değişeceği iddia ediliyor. Onu da o zaman göreceğiz.. Zaten bu işin sonunda varacağı noktada microsoftun kendi IL kodlarını işleyen özel işlemciler üretilecek. Tabiki de bu benim kişisel öngörüm.. Ama bence böyle bir şey olacak. O zaman performans sorunu da kalmayacak...




Bu arada 6 aydır Managed C++ ile olan birlikteliğime ( daha kitabın yarısına gelmiştim :) tekrar C++ bilgimi gözden geçirmek maksadıyla ara verdim. Hani işte Managed C++ ile nesne ömürlerini denetlemek zorunda kalmıyorsun iş kolaylaşıyor falan ya :) O kadar da basit değil yani.

Ama şaka bir yana yakın gelecekte bence Managed C++ ile yazılan oyunlar da görebileceğiz.

 Profil  E-posta  www    Düzenle  Gönder
MD-C



Üyelik tarihi
26-02-2003

Mesajlar : 582

OFF-Line

 Yollanan 08-03-2004 at 18:48   
Büyük ihtimal görürüz ama Şu anki Bilgisayar sisteminde java ile yapılan oyunlardan pek farkı olmaz, taki yazıda belirtildiği gibi FrameWork'ün kodlarını direk yorumlayacak bir sistem ile bu olur. Böylece FrameWork kendine gelen komutları tekrar İşletim Sisteminin anlayacağı dile çevirme işlemi ile zaman harcamaz

 Profil  www    Düzenle  Gönder
ferdemoncel



Üyelik tarihi
03-11-2003

Mesajlar : 97

OFF-Line

 Yollanan 08-03-2004 at 19:04   
Şöyle söyleyeyim. Şu anda NET ortamında yazılan kodları direkt yorumlayacak bir sistem zaten var. Ama hız performans açısından derlendiği zaman Win32 API ile yazılan kod kadar hızlı değil. Tabi ben bu hızı ölçmedim. Intel'in Vtune denilen bir yazılımıyla bu ölçülebiliyormuş. Diyelim ki .NET üzerinde Visual Basic, Visual C++ vs.. bir kod yazdınız. Bu ortak dile IL (ara dil) çevriliyor. IL bildiğimiz makine kodu değil. Yani kod çalıştırılmadan önce o anda derlenen bir kod. Mesela ASP.NET ile yapılan .aspx uzantılı sayfaları ilk kez açtığınızda bunun biraz geç açıldığını (tabi normal bir Dial Up bağlantıyla farkedilebilir) daha sonra ise çok hızlı açıldığını görmüşsünüzdür.İşte bunun nedeni bu. Bu IL (ara dil) Java'nın kullandığı byte kod da değildir. Derlenir makine koduna çevrilir ve çalıştırılır.



 Profil  E-posta  www    Düzenle  Gönder
deniz





Üyelik tarihi
14-09-2002

Mesajlar : 409

OFF-Line

 Yollanan 08-03-2004 at 19:08   
ne güzel ne güzel.. sadece microsoft kodunu işleyen bir işleyici.. ehe süper.. haydi cemaat cenaze namazına..

Sun da bi aralar böyle hülyalar peşindeydi.. ama hiç olmassa onlar daha olabilir platformları hedefliyorlardı (embedded / mobile vb..)

 Profil  E-posta  www    Düzenle  Gönder
ferit



Üyelik tarihi
17-10-2003

Mesajlar : 618

OFF-Line

 Yollanan 08-03-2004 at 19:26   
.net yazılım dünyasını sarsan bir platformdur.. aklınıza gelen herşeyi .net ortamında gerçekleştirebilirsiniz...

hayatımda 2M var biri Microsoft digeri Macromedia


nerde microsoft oraya yerleş

 Profil  E-posta  www   Yolla    Düzenle  Gönder
MD-C



Üyelik tarihi
26-02-2003

Mesajlar : 582

OFF-Line

 Yollanan 08-03-2004 at 19:29   
Microsoft yapar valla korkarım ben bu firmadan tabi ki bunu saymazsak diğer dünya kupasına yetişir bu olay

 Profil  www    Düzenle  Gönder
mentat



Üyelik tarihi
15-10-2002

Mesajlar : 287

OFF-Line

 Yollanan 08-03-2004 at 19:52   
.net o kadar da kotu bir teknoloji degil. pek bahsetmemissiniz ama (managed c++ ile ayni sey gibi dusunulse de) c# hic fena bir dil degil. evet java'nin aynisi gibi geliyor bana da, ama bilenler aksini siddetle savunuyor. klasik c/c++ kadar hizli olmasa da, java kadar da yavas degil. sanirim IL nanesi, Java VM'den cok daha optimize.

isyerinde arkamda oturan tip, embedded sistem icin bir projeyi java'dan c++'a cevirmeye debeleniyordu (java vm olmayan bi embedded), smart pointer nedir diye anlatmaya cabalarkene, ya sen c#'a baksana bi demis bulundum (c# da java gibi garbage collection var), o gun bugun arkadas cok mutlu. yani, c++ cok karmasik geliyorsa, c# iyi bir secenek bence.

bu arada oyun yapilmaz diye de dusunmeyin, sagda solda baya bi kasan var, gamedev.net forumlarina bir goz atin arada.

platform sorunsalina gelince, *ix disinda hemen her platform icin ms desteklemeye calisiyo, mac, embedded vs. linux icin de bildigim kadariyla open source bir IL gelistirme projesi de var (adi mono olabilir, olmaya da bilir).

belki oyun yapimi icin olmasa da, pek cok is icin c# fena bir secenek degil gibi. oyun islerinde de Tool yazarken zamandan yirttirabilir.

not: hic c# ile bir program yazmisligim yok, soyleyenlerin yalancisiyim hep. c++ ile mutluyum hala..

not2: bir de takim tutar gibi teknoloji/sirket tutmasak iyi olur diye dusunuyorum.

 Profil  E-posta  www   Yolla   Düzenle  Gönder
sayfaya gider: 1 | 2 | 3
  
Atla

Splatt Forum By: Splatt.it
Versione: 3.1






Web site Engine's code is Copyright © 2002 by PHP-Nuke. All Rights Reserved. PHP-Nuke is Free Software released under the GNU/GPL license.